Форум » Дискуссии » где груши ? наполеон ... Связь /C3I/ (продолжение) » Ответить

где груши ? наполеон ... Связь /C3I/ (продолжение)

milstar: Прибытие прусского 4-го корпуса В 11 утра Блюхер двинулся из Вавра по труднопроходимым дорогам в сторону Ватерлоо. Груши еще был в Валене, в 11:30 он услышал первые выстрелы - это начался штурм Угумона. Груши все же предположил, что это стреляют арьергарды Веллингтона и не отменил наступление на Вавр. Генералы (Жерар) предлагали "идти на пушки"(на звук ################################################################################## стрельбы), но Груши не был уверен в правильности этого хода и не знал намерений Наполеона на свой счет. ############################################################################# В полдень авангард Бюлова находился в Шапель-Сен-Ламбер (6 километров от Планшенуа и 4 от фермы Папелотта). Цитен двигался примерно тем же путем - из Вавра в Оэн. Около 13:00 Блюхер был уже в Шапель-Сен-Ламбер и примерно через полчаса двинулся через болотистую долину на Планшенуа. В 16:00 Груши приблизился к Вавру и получил письмо Наполеона от 10 часов утра, ######################################################### в котором Наполеон одобрял движение к Вавру. Груши убедился, что поступает в соответствии с планами Наполеона. ################################################################################# Около 17:00 Груши получил письмо (от 13:30) с приказом идти на соединение с Наполеоном, ############################################################### но он уже втянулся в бой под Вавром. У его были все шансы разгромить генерала Тильмана, который предупредил об этом Блюхера. Тот ответил: "Пусть генерал Тильманн защищается, как только может. Его поражение в Вавре не будет иметь значения, если мы победим здесь" http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D0%92%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BB%D0%BE%D0%BE

Ответов - 300, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 All

milstar: http://pentagonus.ru/publ/18-1-0-1161 Перспективные системы спутниковой связи военного назначения ведущих зарубежных стран Подполковник С. Строгов В настоящее время в ряде ведущих зарубежных стран (ВЗС) реализуется обширный комплекс целевых программ, направленных на качественное переоснащение и реформирование вооруженных сил в соответствии с требованиями, определяемыми концепциями их развития в XXI веке. Концепции перспективного строительства ВС США и других ВЗС предусматривают широкое использование систем спутниковой связи (ССС). Наиболее совершенной в настоящее время является система «Милстар». Она обладает возможностью передачи речевых, текстовых сообщений и изображений, а также ведения видеотелеконференции. Космический компонент оперативной орбитальной группировки ССС «Милстар» состоит из двух КА «Милстар-1» и трех «Милстар-2». На КА «Милстар-1» установлена бортовая аппаратура типа Block-1 компании «TWR спейс энд электронике» (TWR Space and Electronics). Данная аппаратура поддерживает режим низкой скорости передачи информации (Low Data Rate) и позволяет осуществлять защищенную речевую связь, а также прием и передачу данных и факсимильной информации со скоростью от 75 до 2 400 бит/с в миллиметровом диапазоне длин волн (на частотах 44 и 20 ГГц по линии «вверх» и «вниз» соответственно). Благодаря применению совершенных алгоритмов обработки сигнал защищен и трудно поддается обнаружению и перехвату. КА связи следующего поколения - «Милстар-2» - оснащен бортовой аппаратурой типа Block-2, которая может передавать информацию с низкой, а также со средней и высокой скоростью (Medium Date Rate - MDR, High Data Rate - HDR) - от 4,8 кбит/с до 1,544 Мбит/с. Расширение полосы рабочих частот, необходимое для осуществления передачи данных в режиме высокой скорости, снижает стойкость к активным преднамеренным помехам, поэтому такой аппарат несет две антенны с обнулением диаграммы направленности в сторону помехи и одну с разнесенными зонами обслуживания. Антенные системы способны засекать направление активных преднамеренных помех и временно блокировать или обнулять диаграмму направленности в направлении помехи, сохраняя обычный режим работы в других направлениях без потери связи. По предварительным оценкам, расходы МО США на развитие ССС «Милстар» составили более 20 млрд долларов. С 2009 года она будет постепенно заменена перспективной системой связи миллиметрового диапазона AEHF (Advanced Extremely-High-Frequency).

milstar: http://www.boeing.com/defense-space/ic/sis/fab/files/FAB-T_overview.pdf FAB-T block 8 Terminals are planned for the B-2, B-52, RC-135 aircraft and ground sites and for upgrading the existing Command Post Terminals located on ground (fixed and transportable) and airborne (E-4 and E-6 aircraft) platforms. Capabilities will include transmission and reception of voice, data, imagery, and video as well as broadcast reception over protected SATCOM systems. http://www.ll.mit.edu/news/ABcommwithMilstar.html The FAB-T products include software-defined radios capable of protected communication, antennas and associated user interface hardware and software that will provide the government with a survivable and powerful system. The program is scheduled to enter flight testing in 1QFY2013 and exercise low rate initial production option in 3QFY2013. FAB-T is managed by the MILSATCOM Systems Directorate at Los Angeles AFB, Calif. The MILSATCOM Systems Directorate executes an annual budget over $2.4B as it plans for, acquires and sustains space-based global communications in support of the President, Secretary of Defense, and combat forces. The MILSATCOM enterprise consists of satellites, terminals and control stations and provides communications for over 16,000 air, land and sea platforms. http://www.satnews.com/cgi-bin/story.cgi?number=59143562 http://www.dod.mil/pubs/foi/logistics_material_readiness/acq_bud_fin/SARs/DEC%202011%20SAR/FAB-T%20-%20SAR%20-%2031%20DEC%202011.pdf The Government is interested in an antenna system which can be installed simply with limited protrusion into the airflow (not to exceed 10 inches) and with a minimum number of holes through the fuselage. Some platforms may also be interested in minimal protrusion (not to exceed 2 inches). An efficient aperture capable of an EIRP of 60 dBw at EHF is targeted. Power amplifier technology to meet this EIRP is of interest. The receive G/T goal is 9 dB/K. http://www.globalsecurity.org/space/systems/awt.htm 2. (U) Milstar (U) The Milstar system consists of a constellation of satellites and ground, shipboard, and airborne terminals. The terminal equipment includes a transmit/receive parabolic reflector antenna, radome, Antenna Position Control Unit (APCU), Low Noise Amplifier (LNA)/Downconverter which downconverts the 20 GHz received signal to a 7.4 GHz Intermediate Frequency (IF), Receiver Synthesizer Unit (RSU) to generate the signals used by the terminal, 44 GHz High Power Amplifier (HPA) and associated High Voltage Power Supply (HVPS), Modem, and Terminal Access Controller (TAC) and Baseband Processor (BBP) for terminal control and input/output device control. http://www.mitre.org/work/tech_papers/tech_papers_99/airborne_demo/airborne_demo.pdf EIRP (27.5 to 31 GHz) +80 dBm Single beam (Wideband Gapfiller) EIRP (43.5 to 45.5 GHz) +80 dBm Single Beam (Advanced EHF) http://www.globalsecurity.org/space/systems/sotm.htm

milstar: https://acts.grc.nasa.gov/experiments/acts_exp_opportunity_guide.pdf ACTS Mobile Terminal (AMT) 0.2-m reflector, data rates: 4.8 kbps - 1.54 Mbps. Jet Propulsion Laboratory (JPL), Pasadena, CA, has a mobile earth station mounted in a van. Arrangements can be made with JPL (see Appendix F) for use of this mobile facility. Broadband Aeronautical Terminal (BAT) 0.5-m slotted waveguide array antenna, data rates: 4.8 kbps - 2 Mbps. JPL has a developed a BAT that has been used on aircraft, a trains, and ships. Arrangements can be made with JPL (see Appendix F) for the use of this station. 5. BROADBANDAERONAUTICALTERMINAL(BAT) The BAT consists of a slotted waveguide array antenna interfaced with the electronics from the ACTS mobile terminal. This high gain antenna uses two slotted waveguide arrays and is mechanically steered in both elevation and azimuth. The actual dimensions of each array are 4 inches by 8 inches by 0.5 inches thick. A polarizer in front of each array provides for required circular polarization. A radome, 27.6 inches in diameter and 6.7 inches peak height, 0 covers the array. The antenna is capable of tracking a full 360 in azimuth and 0 minus 5 to zenith in elevation. The antenna tracking mechanism is designed to maintain pointing to within 0.5 dB of beam peak throughout all phases of flight. The overall tracking system accommodates tracking rates up to 60 degrees per second in azimuth, and 30 degrees per second in elevation. Duplex data rates up to 2 Mbps can be accommodated. http://trs-new.jpl.nasa.gov/dspace/bitstream/2014/32223/1/95-1565.pdf https://acts.grc.nasa.gov/technology/spacecraft/specs.shtml http://bnrg.eecs.berkeley.edu/~randy/Courses/CS294.S96/MSS.pdf http://ocw.mit.edu/courses/aeronautics-and-astronautics/16-851-satellite-engineering-fall-2003/lecture-notes/l21satelitecomm2_done.pdf


milstar: http://www.its.bldrdoc.gov/media/30176/bau_s.pdf http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/19940024323_1994024323.pdf

milstar: http://www.iss-reshetnev.ru/images/File/magazin/2012/m15-screen.pdf

milstar: http://www.iss-reshetnev.ru/images/File/magazin/2011/m12-screen.pdf Express AM5/AM6 3250-3270 kg ,15 let ,12 transponderov Ka band сле- дующим шагом развития систем спут- никовой связи может стать использо- вание частотного ресурса 44/20 ГГц. данный диапазон частот в рамках спутниковых сетей (TOP-1M, TOP-7M, TOP-12M и др.) на настоящий момент закреплен за Россией для ряда орби- тальных позиций. его применение, конечно, потребует решения ряда тех- нических задач, в том числе: разработки приемных многолуче- вых антенн в диапазоне 44 ГГц; � разработки и изготовления малошу- мящих усилителей с низким коэф- фициентом шума; � изготовления пассивных антенно- фидерных устройств с малыми по- терями. Таким образом, существующая тенденция развития современных технологий позволяет прогнозиро- вать возможность решения данных задач и, как следствие, дальней- шее развитие систем спутниковой связи и вещания. Вместе с этим по- являются новые перспективы пред- приятия «Информационные спутни- ковые системы» имени академика М.Ф. Решетнёва» в области создания связных космических аппаратов. Юрий Выгонский, главный конструктор общего проектирования КА Дмитрий Мочалов, начальник лаборатории комплексного проектирования полезных нагрузок Александр Капелько, инженер лаборатории комплексного проектирования полезных нагрузок http://www.iss-reshetnev.ru/images/File/magazin/2010/m9-screen.pdf Express AM5 AM6 moschnost battarej 14 kwt

milstar: AEHF http://www.as.northropgrumman.com/products/aehf/assets/AEHF_datasheet_2010_.pdf

milstar: Потерю управления войсками в каком-то звене даже на непродолжительное время считал абсолютно #################################################################### недопустимой, требуя от штаба непременно дублировать каналы связи на этот случай или же держать в ###################################################################### готовности знающих обстановку и смелых офицеров, способных быстро доставить новые распоряжения частям. ########################################################################## http://www.redstar.ru/2010/04/14_04/4_03.html Иван Черняховский Генерал армии Махмут ГАРЕЕВ.

milstar: Так, например, в диапазоне метровых волн наземные GLQ – 3A, VLQ – 12 и переносные PLQ – 2 станции заградительных радиопомех обладают спектральной плотностью мощности помех свыше 100 Вт/МГц и могут создавать помеховый сигнал в полосе приемника СБРЛ, превышающий полезный на несколько порядков. ############################################################################################# Аналогичная ситуация наблюдается в диапазоне дециметровых и сантиметровых радиоволн, ############################################################## где помимо проблемы помехоустойчивости зачастую возникает проблема с электромагнитной совместимостью СБРЛ с различными радиолокационными, навигационными системами и системами связи и управления. Поэтому перспективным представляется переход в миллиметровый диапазон волн (ММДВ), основные достоинства которого связаны с наличием в нем спектральных "окон затухания" радиоволн и возможность использования в габаритах СБРЛ направленных антенн. В отличие от метрового и дециметрового диапазонов, где затухание в чистой атмосфере не превышает 0,01 дБ/км, в ММДВ на длине волны λ=5 мм поглощение составляет 18 дБ/км, что существенно затрудняет постановку активных помех в этом частотном диапазоне на физическом уровне. http://jre.cplire.ru/win/oct09/3/text.html

milstar: http://www.spurtm.ru/infopredp/history.php http://www.vigstar.ru/russian/ http://www.army.informost.ru/2010/sbornik/3-22.php http://www.army.informost.ru/2010/sbornik/3-22.pdf ФГУП «Научно-производственное предприятие «Радиосвязь» Россия, 660021, г. Красноярск Декабристов ул., д. 19 Тел.: (391) 221-2278, 221-3014 E-mail: kniirs1@mail.kts.ru

milstar: Indijskij sputnik swjazi Ka band http://www.tesa.prd.fr/iwssc08/IWSSC2008_Kalyan_invited.pdf

milstar: https://acts.grc.nasa.gov/technology/spacecraft/multihop.shtml https://acts.grc.nasa.gov/technology/spacecraft/multihop.shtml Until ACTS, existing communications satellites broadcast a single beam or "footprint" over a large part of the earth. This is highly efficient for large-scale, one-way communication such as television broadcasts, but not for on-demand two-way communications. To accommodate real-time, two-way communications for multiple users, ACTS incorporated 51 tightly focused signal beams (0.3 degree beam width) each with a diameter covering 150 to 200 miles and which have the capability of "hopping" from one location to another in milliseconds. ------------------ Smaller spot beams allow the same frequency to be used over and over because the spatial isolation between sites prevents interference from one beam to the next. The tighter beams also permit use of significantly smaller and less expensive earth station antennas. Concentrating satellite power into a smaller area that penetrates through rain also mitigates rain fade. ACTS’ multiple hopping beams and other technologies use less power, provide three times the communications capacity and offer data rate communication twenty times faster than similar weight conventional satellites. https://acts.grc.nasa.gov/technology/spacecraft/index.shtml CTS is a three-axis stabilized spacecraft weighing 3250 pounds at the beginning of its on-orbit life. It measures 47.1 feet from tip to tip along the solar arrays and 29.9 feet across the main receiving and transmitting antenna reflectors. The ACTS multibeam antenna is comprised of separate Ka-band receive and transmit antennas, each with horizontal and vertical polarization subreflectors. The 7.2-foot, 30 GHz receive antenna collects uplinked signals, while the 10.8 foot, 20 GHz transmitting antenna radiates downlink signals. Antenna feed horns produce narrow spot beams with a nominal 120-mile coverage diameter on the surface of the earth. Fast (less than 1-microsecond), beam-forming switch networks consisting of ferrite switches, power dividers and combiners, and conical multiflare feed horns provide sequential hopping from one spot beam location to another. These hopping spot beams interconnect multiple users on a dynamic traffic demand basis. A separate 3.3 foot, mechanically steered antenna, receiving uplink and radiating downlink signals, is used to extend the ACTS communication coverage to any location within the hemispherical field of view from ACTS' 100 degree West longitude position. Beacon signals at 20.2 GHz and 27.5 GHz are radiated from two small, separate antennas. https://acts.grc.nasa.gov/technology/index.shtml To accommodate real-time two-way communications for multiple users, ACTS uses 5 tightly focused spot beams directed to 51 sites. Each beam has a diameter on the Earth of 150 to 200 miles, and each can be "hopped" from one site to another in less than 1 microsecond. The small spot beams allow the same frequency to be used over and over because the spatial isolation between spots prevents interference between beams. http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs13grc.html

milstar: The ACTS satellite "transponder" has a bandwidth of at least 800 MHz* [5]. This is sufficient to pass a 622 Mb/s data stream, with overhead, using Offset- QPSK modulation (the null-to-null bandwidth of the main lobe of the modulated signal is 696 MHz). Unfortunately, the best raw channel bit-error rate that can be achieved at these rates with the ACTS is about 10-6--inadequate for compatibility with fiber-based service. However, in the Gigabit Satellite Network, ultimate bit-error rates of 10-11 - 10-12 are achieved by using Reed-Solomon block coding. https://acts.grc.nasa.gov/docs/SCAN_20010911141348.PDF To the uscr. this translates into higher gain from Ihe satellile_ The large mullibeam antennas on ACTS generate narrow, 0.3- degree-wide spot beams with an associated gain thal's nearly 20 decibels greater than the typical 7-degree beamwidth of a conven- tional communications satellite with CONUS coverage_ The high gain provided by the spot beams allows smaller earth terminals and fre- quency reuse in the manner of cellular sys- tems_ (Frequency reuse means that users in different spot-beam coverage areas can use the same frequencies to communicate with ACfS without interfering with each other's signals_) http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20120000611_2012000488.pdf Although VSATs are already quite small, some low-data-rate satellite communications applications could benefit from even smaller, cheaper tcrminals. Tests using ultrasmall apenure terminals (with 35-centimeter diameter antennas) to com- municate through ACTS at data rates of 9.6 kilobits per second have provided promising results. Eachbeamis approximately100milesin diameterhavinga .3° beamwidth. Thesmallbeamsconcentratteheenergyto andfromthesatelliteantennaoverasmallareaallowing groundstationswith smallerantennasto transmit/receivehigherdatarates.Smallhighgainbeams requirestringentpointingrequirementsandstability.Disturbancestospacecrafatntennapointing causedbyorbitaleffectsandthermaldistortionscaneffectthesignalandlink measurement http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20000004588_1999208109.pdf he microwave switch matrix mode uses a four-by-four matrix switch to route the uplink anten- nas to the appropriate downlink antennas in a "bent-pipe" repeater fashion. Each port of the ma- trix switch output to one of the four-wideband transponders, each over 900 MHz wide with approximately 800 MHz of useable bandwidth. Each transponder frequency response is nominally flat with less than 1 dB peak-to-peak ripple. Each transponder can connect to any of the antennas in the MBA system using a waveguide switching system. http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20000004588_1999208109.pdf http://www.its.bldrdoc.gov/media/30167/aco_s.pdf RF Power: 46 Watts/Channel. RF Power: 46 Watts/Channel https://acts.grc.nasa.gov/experiments/acts_exp_opportunity_guide.pdf

milstar: » Готовый спутниковый аппарат Express AM5 отправили в Канаду 24 мая 2011 | Спутниковое тв » Новости запусков спутниковых аппаратов | автор: Спутник | Просмотров: 301 Специалистами ОАО «Информационные спутниковые системы» имени академика М.Ф. Решетнёва» изготовлена конструкция модуля полезной нагрузки телекоммуникационного космического аппарата «Экспресс-АМ5». 22 мая она отправлена в компанию MDA (Канада) для установки оборудования ретранслятора. Конструкция модуля полезной нагрузки спутника «Экспресс-АМ5» является уникальной разработкой ОАО «ИСС». Её отличают особо крупные габариты и применение большого количества сотопанелей с углепластиковыми обшивками. Такой материал сохраняет стабильность размеров конструкции при воздействии температурных полей в условиях космоса. Это связано с тем, что к космическому аппарату предъявляются повышенные требования по точности наведения антенн на Землю. Согласно проекту «Экспресс-АМ5» субподрядчиком ОАО «ИСС» по разработке и изготовлению ретранслятора выступает канадская фирма MDA. Его установка на конструкцию модуля полезной нагрузки продлится девять месяцев. За этот период в ИСС имени академика М.Ф. Решетнёва будет изготовлен модуль служебных систем космического аппарата. После чего состоится его состыковка с модулем полезной нагрузки. Для справки: Космический аппарат «Экспресс-АМ5» создаётся в ОАО «Информационные спутниковые системы» имени академика М.Ф. Решетнёва» по заказу оператора спутниковой связи ФГУП «Космическая связь» для обеспечения населения России доступным многопрограммным цифровым теле- и радиовещанием. На борту космического аппарата будут установлены транспондеры C-, Ku-, Ka- и L-диапазона. Гарантийный срок активного существования спутника составит 15 лет, мощность, выделяемая на полезную нагрузку, - не менее 14 кВт. http://www.satellite-reporter.com/2011/05/24/gotovyy-sputnikovyy-apparat-express-am5-otpravili-v-kanadu.html

milstar: http://www2.l-3com.com/eti/downloads/ka_quad.pdf http://www2.l-3com.com/eti/downloads/AOC_paper_placard.pdf

milstar: http://www.xicomtech.com/products/documents/XTRT-500DBS%20Rev%202.pdf http://satcomnow.com/satcom/pdf/Xicom_XTRD750DBS.pdf

milstar: http://www.electronicnote.com/site/PDF/TWTA%20Brochure.pdf

milstar: http://www.sbir.gov/sbirsearch/detail/380945 ABSTRACT: Space telecommunications require amplifiers that are efficient, high-power, wideband, small, lightweight, and highly reliable. Currently, helix traveling wave tube amplifiers (TWTA) are the technology of choice. Conventional helix TWTAs employ circular electron beams. Recently, lightweight circular-beam helix TWTAs have been demonstrated with power output in the range of several hundred watts and overall efficiency in the range of 40 to 60 percent. Despite these advances, there is substantial value in further improvement across all of these areas. Beam Power Technology (BPT) proposes a novel elliptic-beam TWTA which is highly efficient (75% excluding the electronic power conditioner which typically has an efficiency of 90%) and has 100 W of CW power, reduced weight, lower voltage and an expected 15+ year lifetime. The average power operation is at a back-off of -6 dB from saturation. The linearity is -35 dBc. The Phase I objective is to determine the feasibility of an elliptic-beam helix TWTA which substantially exceeds the performance levels of conventional helix devices. In Phase II, BPT will complete the engineering design and experimental demonstration of a prototype targeting eventual deployment into satellite applications. BENEFIT: Elliptic-beam helix TWTAs have applications in rf amplification requiring high efficiency, high power, broad bandwidth and lower cost. Key markets will be commercial satellite communications, both space and ground stations, military radar and communications and non-lethal weapons systems, and commercial wireless base station amplifiers. This technology can be used to increase performance of all vacuum electron devices (VEDs) that use linear beams such that it will revitalize the market for highly reliable high power VEDs.

milstar: Foto milstar http://smaplab.ri.uah.edu/smap-center/conferences/dmsms02/presentations/freeman.pdf

milstar: XM's satellites are Boeing 702 satellites, the most powerful commercial satellites ever manufactured. Each will provide 18 kilowatts of total power at beginning of life. To generate such high power, each of the satellite's two solar wings employ five panels of high-efficiency, dual-junction gallium arsenide solar cells developed by Spectrolab, another Boeing company. To provide 15 years' service, the Boeing 702 carries the flight-proven xenon ion propulsion system (XIPS) for all on-orbit maneuvering. The XM Roll satellite carries a 13.3-kilowatt digital audio radio payload built by French aerospace leader Alcatel Space Industries. It features two active transponders, each with 16 active (and six spare) 228-watt traveling wave tube amplifiers generating approximately 3,000 watts of RF power, making these the most powerful commercial transponders ever built. The satellite will operate in geosynchronous orbit at 85 degrees west longitude. The satellite has two 16.4-foot folding deployable S-band transmit reflectors and one X-band global receive antenna. When fully deployed, the solar wings span 132.5 feet and the antennas to 46.6 feet. The payload weighs approximately 9,800 pounds at launch and 6,500 pounds in orbit. http://www.spaceref.com/news/viewpr.html?pid=3480



полная версия страницы